torstai 7. marraskuuta 2013

Hyvää oloa etsimässä

Olen taas vaihteeksi saanut kaivettua positiivisen mielen elämääni, ainakin hetkeksi. Perinteisin konstein olen edennyt - lähinnä keksinyt riittävästi tekemistä etten ole ehtinyt miettimään liikoja. Olen liikkunut luonnossa, harrastanut, syönyt hyvin jne. Vielä kun saisi tämänhetkisestä fiiliksestä pidettyä kiinni pitkään, ainakin aion yrittää :) Liekö sitten syksyn pimeys tehnyt lisäksi tehtävänsä, sillä minä joka normaalisti olen huono nukkumaan, olen nukkunut kuin tukki. Olen myös kaivanut esille kesän ajan kaapissa pölyttyneen kirkasvalolampun ja napsinut purkista vitamiineja, omegoita ja maitohappobakteereja.... Ei voi ainakaan konstien puutteestä syyttää jos hyvä olo ei pysy paria päivää pidempää! Tunteiden vuoristorata, saamattomuus ja innostumattomuus ovat sopivia sanoja kuvaamaan minua ties kuinka monen kuukauden ajalta, ja alan olla niihin täysin kyllästynyt.

En ole ikinä ollut kova liikkumaan, ja nyt kun joka paikassa toitotetaan miten istuminen tappaa, olen tullut siihen tulokseen että liikuntaa pitää lisätä. Olenkin pyrkinyt lisäämään lenkkeilyn määrää 2-3 kerrasta viikossa jos ei nyt päivittäiseksi niin lähes. Istumatyöläisenä minun luultavasti pitäisi olla jalkeilla kaikki vapaa-aikani että eläisin edes eläkeikään asti... Suunnitelmissa on myös lähteä kokeilemaan kuntosaliharjoittelua - olen salilla käynyt eläessäni ehkä viisi kertaa ja kokenut sen tylsänä ja puisevana paikkana. Tähtäimessä olevalla salilla laaditaan jokaiselle oma ohjelma, joten ehkä sitä seuraamalla hommaan saisi jotain mielenkiintoakin. Ehkä...Tähän kun vielä yhdistäisi entistä terveemän ravinnon ja vähentäisi paheiden määrää (vai oliko niiden määrä vakio?) niin avot, jo olisi kumma jos olo ei olisi huipussaan. Ja jos terveempi minä olisi otollisempi alusta uuden elämän kasvulle, niin vielä parempi.

Viime sunnuntaina kävin myös shoppailemassa. En ole mikään himoshoppaaja, kaupoissa kiertely on enemmän pakkopullaa ja vaatteita ostan lähinnä silloin kun vanhat kuluvat puhki... Mutta nyt yllätyksekseni löysin vallan kahdet täydellisesti sopivat farkut. Sellaiset, jotka istuvat niin napakasti että mikäli olisin raskaana en tulisi mahtumaan niihin piiiitkään aikaan. Ostin siis kummatkin, hah! Samalla shoppailureissulla mukaan tarttui kirja jossa kerrotaan hormonitasapainosta ja elintapojen vaikutuksesta siihen. Varsin mielenkiintoinen aihe, joka entisestään motivoi yrittämään hyvinvoinnin metsästämistä. Kirjan lukeminen on vielä alkutekijöissä, toivottavasti sieltä saan lisää inspiraatiota.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti